Hashtagi na Instagramie - jak ich używać w 2022 roku?
Dobra, kto na samą myśl o hasztagach z automatu dostaje bólu głowy?
Pamiętaj, że hasztagi to nic innego jak znaczniki. Podejdź do nich jak do darmowej formy reklamy. Pomagają nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców jak i potencjalnych klientów.
Nie będę Cię zanudzać ładnymi pojęciami tylko przejdzimy do konkretów, które najczęściej słyszę od obserwujących jak i klientek.
Ile hashtagów używać ?
3? 5? a może lecimy po całości i podepniemy 30? Nie ma to znaczenia! Możesz maksymalnie używać 30 hasztagów. Dlatego zachęcam Cię do testowania ilości znaczników, które użyjesz pod następnymi postami na Instagramie.
Jakich hashtagów używać?
Odpowiednich dla Twojego konta. Rozwinąć ? :) Będzie idealnie jeżeli wybierzesz troszkę z każdej kategorii:
- branża
- nisza
- produkt
- lokalizacja
- społecznościowe (czyli np wyzwaniowe hashtagi)
Czy wielkość ma znaczenie ?
A kiedy nie ma ?! W całym doborze wielkościowym patrzymy na to ile zdjęć zostało opublikowanych pod danym hashtagiem. Jeżeli np używasz takiego, który ma 3 mln czy 30 mln zdjęć pod nim to opublkowany TERAZ post zniknie pewnie za ok 2-3 sekundy - czyli strata czasu.
Co to znaczy, że hasztagami rotujemy?
tzn. że staramy się nie powielać tych samych pod każdym postem. Tworzymy zestawy hasztagów i tutaj na pomoc przychodzą zestawy hasztagów dla rękodzielnika na sklepie +300 hashtagów dla rękodzielnika
Układając filary treści możemy spokojnie przygotować 4-5 zestawów i nie myśleć o tym czy czasem się nie powielają.
Z czasem zmieniamy sobie “stary” na nowy hasztag aby docierać systematycznie do nowych osób.
Jakiej strategii użyć przy hasztagach?
Umówmy się na jedno: hasztagi to trik, pomoc ale nie strategia sama w sobie.
Jak je wybierać ?
Osobiście stosuje metode schodkową. Mniejszą ilość zawartyvh użyjesz na te, które mają maksymalnie 1 mln a więcej tych mniejszych. Do rozwoju konta polecam te miedzy 20 tys - 250 tys zdjęć pod nim.
Co dają hashtagi na Instagramie?
Parę lat temu było o wiele łatwiej z ich użyciem. Jakby z miejsca robiły zasięgi. Teraz sotsujemy je aby pomóc algorytmowi skatalogować wartość naszego konta. Aby wiedział komu zaproponować dany post. Czyli opierami się również na słowach kluczowych
Znaczniki pomagają nam zbudować zasięg organiczny czyli ten bezpłatny ruch wyświetleń.
Czy warto używać własnego hasztagu?
Tak ale nie pod kazdym postem. Jeżeli tylko Ty go używasz to traci swój sens. To ma być hasztag Twojej marki aby również klienci mogli go używać pod włączyć się do akcji jeżeli taką będziesz organizować
A co z hasztagami w BIO ?
Strata znaków. One absolutnie nic Ci nie dają.
Hasztagi w stories - ma to sens?
Nie. Kiedyś było tak, że używając hasztagu w relacji na Instagramie była ona wyświetlana pod zakładką w danym znaczniku ( małe kółko po lewej stronie u góry). Teraz jego użycie w stories odniesie do postów pod danym hasztagiem ale Twoja relacja nie stanie się widoczna po wpisaniu go w wyszukiwarke Instagrama.
Czy hasztagi pomogą mi aby post dotarł na kartę eksploruj?
Tak! Jednak nie musisz mieć z niego masy wyświetleń, ważne jest to jakich użyjesz. Dlatego warto zadbać o stworzenie zestawów znaczników.
Widziałam, że niektórzy używają ich w komentarzu - warto ?
I tak i nie - przetestuj. Użycie ich w komentarzu zaraz po dodaniu posta zwiększa zaangażowanie bo to jednak komentarz. Zobacz, która opcja lepiej się sprawdza u Ciebie. Warto mieć na uwadze, że jeżeli dopiero rozwijasz swoje konto to z dodaniem ich w komentarzu musisz być szybka jak błyskawica - od razu po publikacji
tutaj możesz zobaczyć jak działają zestawy hasztagów kiedy robisz to z głową:
Hasztagi to nie zło tylko narzędzie, które warto wykorzystać sensownie i z głową. Wiesz, że nie lubię lać wody dlatego jeżeli masz jakieś pytania to śmialo dać znać
Buziak
Ania